Kirjoittaja Aihe: radiopuhelin  (Luettu 396 kertaa)

Poissa julle5566

• Yhdistyksen jäsen
  • *
  • Olen aina oikeassa, tiedät sen kuitenkin itsekkin.
radiopuhelin
« : Tiistai, 03.04.2018, 18.34 »
Onko kellään antaa vinkkiä mistä saa asiallisen radiopuhelimen?

Itsellä on Baofeng gunfirestä ostettu puhelin. Muuten kaikki toimii hyvin mutta kun ostin siihen ptt ja headsetin niin ptt:napit ei toimi ja hedsetistä kuuluu ääni todella hiljaa.

Molemmat sekä ptt ja headsetti on z-tak:kin tekemiä joten sekään ei pitäs olla vikana. Ja mikki toimii sekä foksilla ja kun painaa puhelimen tangenttia.

Jos jollain ois idiksiä ja ehdotuksia mistä ja minkälainen puhelin olis toimiva niin otan ehdotuksia vastaan.

Tietysti järki mukana ehdotuksissa, ei ole softini järkee ostaa monen sadan euron puhelinta
Minulla on luku sekä kirjoitus häiriö.
Jos asia häiritsee soita 0442567818.
Tai tule käymään Kalevalankatu 21 B14 Männistö.

Poissa topcatti

• Yhdistyksen jäsen
  • *
  • lol
Vs: radiopuhelin
« Vastaus #1 : Tiistai, 03.04.2018, 19.03 »
Baofeng UV5R vähän päälle 20e ebaysta ;)
« Viimeksi muokattu: Tiistai, 03.04.2018, 19.16 kirjoittanut topcatti »

Poissa julle5566

• Yhdistyksen jäsen
  • *
« Vastaus #2 : Tiistai, 03.04.2018, 20.44 »
onjo siitä aikaisempi versio tuskin ptt ja hedsetti ongelmat on siinä ratkennut?

Poissa koma

• Administrator
  • Önönnönnöö
« Vastaus #3 : Keskiviikko, 04.04.2018, 12.57 »
Ei ole sinun radiossa mitään vikaa vaan PTT:ssä. Z-tacin PTT:tä olen noin 6kpl ostanut kun eivät ole toimineet. Avaamalla PTT ja vaihtamalla liittimiä sisään niistä saa ihan kohtuulliset.

Baofeng UV5R itsellänikin jossa U-94 PTT + kopsu Comtacit ja ihan ne pelaa siinä missä muutkin. PTT:n kanssa ollut pientä näpryytä, mm puhelimen liittimen muovin saa kuoria aika pitkälti, itse PTT tuntuu olevan arpapeliä mikä toimii mikä ei. Comtacit ollut 3v kohtuu aktiivisessa käytössä eikä noi ole vielä ruenneet hajoamaan. Metsällä, ampumaradalla ja softauksessa pyöriivät mukana. Ainut vaan, että patterit kestävät hävyttömän vähän ja sinnekkin saa pienen kikkakolmosen tehä, että patterit pysyy paikallaan.

Poissa julle5566

• Yhdistyksen jäsen
  • *
« Vastaus #4 : Keskiviikko, 04.04.2018, 17.16 »
Kiitos paljon Koma sinun neuvoista oli todella paljon apua.

Onneksi selvisin itse vain puhelimeen tulevan liittimen muokkauksella ja nyt toimii kaikki.

Ja liittimen muokkaus piti tehdä uudella palaveitsellä niin kuin arvata saattaa tuloksena oli iloinen peukolonpään osittainen irtoaminen :)